Vaikka ihmiset näitä joulupostauksia inhoiskin, ja etenkin lahjapostauksia niin täältä niitä silti tulee. Lällällää.

Ensiksikin täytyy todeta, että oli varmaan koko elämäni tähänastisen joulu-urani onnellisin, iloisin ja ihanin joulu. Käytiin aattona syömässä mun vanhemmilla ja myöhemmin pelailtiin Rappakaljaa. Kamera unohtui siltä reissulta kotiin ja harmiksi kaikille ei ole siitä mahtavasta kattauksesta mitään kuvia. Mutta voitte uskoa että ruoka oli jälleen kerran mainiointa.

Aattoiltana tultiin yhdeksän maissa takaisin tähän mun kämpille ja koomailtiin hetki sohvalla kunnes painuttiin nukkumaan. En oo ihan hetkeen ollut niin väsynyt ku olin silloin ja kuulemma kuorsasinkin. Miesparka. Kuorsaan aina silloin kun oon tosi väsynyt. Tai juonut jotain alkoholipitoista.

Niin, niistä lahjoista sitten siltä reissulta;

Veljeltä tommonen iso kasaripannu, just kun olin ajatellu mielessäni et pitäis ostaa uus kun edelliset pannut on menny pohjasta ihan sellasiks epätasasiksi. Se kai kuuli jostain telepaattisesti varmaankin koska oli niin osuva ostos.

Porukoilta tuli Kreisi-Alias jota sitten miehen kans pelattiin tavallisen Aliaksen tapaan. Toi onki hauska joskus porukalla kun siinä pitää selittää hassusti niitä sanoja. Pitää vaan olla paljon ihmisiä kun sitä pitäs pelata joukkueissa. Tykkään kyllä hirveesti kaikenlaisista lautapeleistä ja etenkin näistä sanaselitys - ja sanapeleistä ylipäätään. Trivialia ollaan pelattu miehen kanssa nyt varmaan 20 kertaa enkä oo vieläkään voittanut sitä, ollaan kokeiltu kaikki vaikeusasteet ykkösestä kutoseen. On se vaan aikamoinen tietäjä... Suklaata ja muuta syötävää saatiin porukoilta mukaan viemisiksi.

Joulupäivänä otettiin juna allemme ja suunnattiin miehen vanhemmille ja oli siellä myös miehen sisko. Syötiin, juteltiin, hengailtiin ja pelattiin. Tällä kertaa pelinä oli Boggle, mulle ennen tuntematon peli. Siinä myöskin piti sanojen kanssa leikkiä, oikein mukava, nopeatempoinen. Mä voitin!

Miehen siskolta saatiin teetä ja suklaata. Namnam!

Suklaata tuli myöskin miehen toiselta siskolta ja kissat sai kissanminttuhiiriä ison paketillisen. Edelliset onki laitettu jonneki hukkaan.

Mieheltä sain kans mielenkiintosen lahjan, tuommosen kirjan jossa on tiettävästi Suomen vanhin väitöskirja näistä suomalaisten taikauskoista ja muista jutuista 1700-luvulta lähtien. Oon katellut näitä opuksia Salakirjat.netistä monesti ja huokaillut, mies osui kyllä ihan nappiin tuossa ostoksessaan.

Möllikältä sain aivan superihanan ja söpön korurasian. Ainakin oletan että se on korurasia.. Ja tosi kauniita tuikkuja ja joulupallon. Ihan mun värisiäkin.

Suklaata siis riittää vaikka muille jakaa vaikka tänään innostuinkin vähän enemmän maistelemaan. Kait ne siitä pikkuhiljaa parempiin suihin katoaa, ei oo pelkoa että ensi jouluna löytyisi kaapeista unohdettuja suklaarasioita.

Huomasin myös, että rahapuuni on kokenut jonkin kummallisen kasvupyrähdyksen. Se on tehnyt ihan hirvittävän kasan uusia pieniä lehtiä ja oksanalkuja. Ilmeisesti kuuma kesä teki terää takapihalla nautiskellen ja se viihtyy ihmeellisen hyvin tuossa keittiön pöydällä ikkunan edessä vaikkei se siihen ihan hirvittävästi valoa saa. Olen aivan ymmälläni, koska en oo ikinä ollut mikään kummoinen viherpeukalo. Kait se sitten johtuu siitä että osaan kiduttaa kasveja ja rahapuu sattuu olemaan sellainen kasvi joka siitä kiduttamisesta vaan intoutuu.

Kiitos kaikille ihanasta joulusta. Olen onnellinen ja kiitollinen kaikista niistä ihanista ihmisistä joita elämässäni on tällä hetkellä.