Nyt oon reilun viikon ollut tällä ruokailutottumuksienparannusmeiningillä. Tulen kertomaan aina silloin tällöin että mitä se vaaka milloinkin näyttää, mutta en aio tehdä tästä sellaista laifstailblogia jossa laskeskellaan kaloreita tai mietitään laihduttamista. Laihduttamista toki mietin itsekseni, mutten sillä tavalla kuin näissä yleensä nähdään.

Jotenkin vaan niistä kasaripippaloista otetuista kuvista tuli niin järkyttävän hirvee fiilis, että jotain on pakko tehdä. Onhan se tolle amputoidullekin jalalle helpompaa, kun ei polven päälle tartte laittaa kolmenumeroisia lukuja.  En siis syö mitenkään erilaisempaa ruokaa, mutta syön erilailla. Liikunnan osuus mun laihduttamisessa on vähäinen, koska vielä en uskalla lähteä tonne lenkkipoluille, on niin tuore juttu tää jalan puuttuminen. Oon vaan ottanu nyt asiakseni syödä useammin, mutta huomattavasti pienempiä annoksia. Ruoka on ihan sitä samaa tavallista kotiruokaa kuin aina ennenkin. Olen ihan varma että tällä systeemillä saan ainakin jonkun verran pois. Se mikä lähtee sitten hitaammin, saa lähteä vaikka kuntopyöräillen.

Mun pitää ottaa fysioterapeuttiin yhteyttä, kunnalta olis mahdollista saada kuntopyörä lainaksi kotiin kannettuna. Se olis mitä mainioin vehje, sekä laihtumisen kannalta että jalkojen kunnon ylläpitämiseksi. Nyt huomaa että jos ei pariin päivään liiku paljoa, on heti sellainen tönkkö fiilis tossa tynkäjalassa eikä jaksais sitä vähääkään sitten kepin kera liikkua. Kun liikkuvuus jaloissa pysyy, on ihan loogista että on helpompi lähtee liikkeelle muutenkin.

Tänään heräsin siihen, kun joku pimputtaa ovikelloa ja paukuttaa. Tajusin samantien, että siellä on se kissojen aktivointirata. Kokosin sen ja Elli tykkäskin siitä, kun heti leikki sen parissa pitkään mutta Arska tyypillisen viileään tapaansa katseli vaan vierestä. Mä kyllä satun tietämään ettei herra pysy poissa sen luota kovin pitkään, kun näkee miten kiva se on. Ihan takuulla jo tänään yön pimeinä tunteina on sen kanssa räpläämässä sanokaa mun sanoneen.

Ainiin, HYVÄ LEIJONAT! Tänään Ikeasta saa ruotsalaisia lihapullia 6 yhden hinnalla. Hahhah!